توسط | فوریه 11, 2020 | جراحی های درمانی | 0 نظر

جراحی لوزه

جراحی لوزه : لوزه ها قسمتی از سیستم ایمنی بدن هستند که محل قرارگیری آن ها در انتهای حلق، قاعده زبان و پشت بینی می باشد. چنانچه لوزه ها به هر دلیلی بزرگ شده یا دچار عفونت شوند مشکلاتی همچون ناهنجاری های دندانی، انسداد بینی، آبسه و غیره را در افراد ایجاد خواهند کرد.

لازم به ذکر است که کودکان بیشتر از بزرگسالان دچار تورم و التهاب لوزه شده و بروز این مشکل در میان آن ها شیوع بیشتری دارد. والدین به محض مشاهده اختلالاتی همچون وجود مشکل در تنفس فرزندشان و همچنین بلع، باید سریعاً نسبت به مراجعه آن ها برای معاینه و درمان به یک متخصص گوش و حلق وبینی مجرب اقدام نمایند.

جراحی لوزه

چه زمانی می بایست برای جراحی لوزه اقدام نمود؟

مواردی که در ذیل به آن ها اشاره کرده ایم نشانه عدم سلامت لوزه ها بوده و افراد با دیدن هر یک از آن ها می بایست به منظور اطلاع از وضعیت لوزه های شان به پزشکی متخصص و مجرب مراجعه نمایند.

• وجود درد شدید در گلو
  • مسدود شدن بینی
  • سینوزیت مزمن
  • آبسه
  • آپنه خواب
  • دشواری در غذا خودن
  • تنفس بد بو
  • عفونت گوش ها

آیا جراحی لوزه موجب کاهش سطح ایمنی بدن می شود؟

لوزه ها عملکردی همچون زنگ خطر داشته و وظیفه آن ها حفاظت از بدن در مقابل انواع ویروس ها و باکتری هاست، از همین رو در سیستم ایمنی بدن نقش موثری دارند.

برنداشتن لوزه ها بسیار خطرناک تر از برداشتن آن ها می باشد؛ زیرا وجود برخی اختلالات همچون عفونت در لوزه ها خطراتی را برای افراد به دنبال خواهد داشت که مشکلات و آسیب های بسیاری را در آن ها به وجود خواهد آورد.

چه عوارضی در اثر عدم جراحی لوزه ها در افراد ایجاد می شود؟

در صورت عدم خارج کردن لوزه ها، بدن به تدریج نسبت به تاثیرات دارو مقاوم خواهد شد به نحوی که در بزرگسالی چنانچه فرد به عفونت مبتلا شود، بدن توانایی مقابله با عفونت را نداشته و دارو نیز قادر به رفع مشکل مورد نظر نخواهد بود به همین دلیل فرد با ضعف شدید روبرو خواهد شد.

از دیگر عوارض ناشی از عدم عمل لوزه ها می توان به مشکلات قلبی-ریوی، تغییرات فک و ردیف دندان ها، شب ادراری و اختلالات رشد اشاره نمود.

تغییر صدا بعد از جراحی لوزه

یکی از شایع ترین مشکلاتی که بعد از عمل لوزه در افراد و به ویژه کودکان ایجاد می شود، تغییر صدا می باشد که البته موقتی بوده و پس از مدت زمان کوتاهی برطرف خواهد شد.

البته باید بگوییم که این مشکل در بعضی از کودکان طولانی شده و آن ها برای برطرف کردن مشکل مورد نظر ناچار به سپری کردن دوره های گفتار درمانی خواهند بود.